whorepest

lördag, maj 07, 2005

Jag var snyggast på stället

Igår var det Hundarna från söder som gällde. Om allt går som planerat kommer det att ha varit den bästa festen jag någonsin kommer att ha vart på.
Vi/jag hade inga som helst planer för gårdagen, var inne på kungstappen och registrerade mig som blodgivare på morgonen sen var den enda planen attt dricka kaffe och få i sig lite sol. Jaja, hur som haver så träffade vi steff som meddelade att has kusse David (Daniel? minns inte, skit samma) skulle spela på kägelbanan, dvs, han och röset av Hundarna från söder. Så vi bestämmer att vi ska dit, trots att han inte kunda skaffa in oss på gästlistan, eller, rättare sagt, trots att steff vägrade att ens fråga.
Efter mycket mingel, jidder och tjafs så stannade de flesta kvar på indigo, bara jag och sanna drog till kägelbanan, dansanta, peppade och i raggningsläge.
Konserten finns det inte så mycket att säga om, den knäckte, krossade och charmade sönder allt och alla inom hörhåll. Vi försökte stanna kvar på dansgolvet efter konserten och fortsätta dansa, men mina, våra, allas lår var sönderstompade.
Så vi bestämmer oss helt enkelt för att gå. I det här läget av kvällen hade jag pratat med en annan flicka förutom sanna, det var dessutom i toalettkön, så det räknas inte. Innan vi drar ville sanna in på lilla baren för att kolla läget och spana, jag ville hem och få ur mina linser som krånglade men okej, jag haka på in och ställde mig bredvid sanna o spanade.
Då glider det fram något över/genom folkmassan som man sällan ser: en fullständig tiopoängare, runt en och åttio och smal, hälften ville ha henne, den andra hälften ville vara henne.
Jag häver ur mig ett "tja, hur är läget?" när hon sveper förbi oss och nickar mot henne. Till min förvåning registrerade hon mig, dessutom såg hon inte ens sur ut.
nåja, hon glider fram till baren och beställer, jag står som alla andra killar på haket och fånstirrar efter henne.
Säger till sanna att det är dags att gå annars kommer jag bara få ångest över att det finns så söta flickor och ingen vill ha mig.
Då gör sanna något som jag antagligen kommer att vara henne evigt tacksam för, hon mer eller mindre tvingar iväg mig att prata med henne, det värsta som skulle kunna hända om jag går fram och frågar vad hon heter är att hon går där ifrån och att jag står där och har lika mycket chans på henne som om jag inte gick fram, medan om jag har tur så kunde jag få hennes namn så att jag iaf vet vad hon heter nästa gång jag träffar henne ute (oh, det krävs Dr Philfloskler från mitt ex för att jag ska våga ut o ragga).
okej, fuck it, jag var inte ens onykter och jag kan inte prata med människor jag inte känner, främlingar är läskiga och menlösa.
Så fram steppar jag med världens bästa fras "Tja, kommer du ofta hit?" och blir fullständigt förnedrande illröd i ansiktet när hon vände på sitt vackra anlete och faktiskt fick det att bli vackrare genom att le. Hon gick inte ens iväg direkt, vi stod o småpratade och hade det allmänt trevligt. Nåja, efter ett tag (rätt länge faktiskt, fatta, jag stod och hade en framgångsrik konversation med den snyggaste flickan på stället, och kanske på hela söder) frågade jag om hon inte hade lust att följa med till DeBaser och ta en öl och ta det lugnt efter som att de hade öppet nästan två timmar till. Det hade hon inte meddelade hon leendes. Skam den som ger sig "nähä, men, vad sägs om senare i veckan, lust att ta en öl då?".

Sen dansade jag hela vägen från kägelbanan till kungsträdgården med hennes nummer i fickan.

Okej, jag bad henne ringa nån gång mitt i veckan om hon hade långtråkigt, jag kommer att ringa henne redan på måndag. Jag skulle vilja ringa henne nu men tror att jag ska ge henne över helgen iaf.
Men fatta läget. Hon var sjukt söt. Dessutom jobbade hon som labbare på universitetssjukhuset så jag antar att hon dessutom är rätt smart.
Nu måste jag fort komma på vad man pratar med flickor om, jag har redan uteslutit mina favoritämnen xbox, droger, våld och fiske.
Nåja, jag har ju inte träffat henne än, risken finns ju fortfarande att hon inte alls ringer och inte svarar när jag ringer eller att hon är gift och har fyra barn och bara ville träffas och ta en öl.
Men jag misstänker att jag kommer att blogga om det så fort det händer något.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida