whorepest

måndag, mars 26, 2007

Återigen umgängeshelg

Okej, andra helgen i rad som jag umgås med folk. jag skyller på solen.
Eller, skyller på och skyller på var nog helt fel ord.
Fatta, solen är kommen, våren är här.
Snart, snart så är det sommar.
(här försökte jag hitta en musikvideo med Blues 300 dar, men misslyckades totalt).
I fredags köpte jag nhl 2k7 till min 360, oskar var långt ifrån glad, men med tanke på hur mycket gladare jag och ante vart så inte bara jämnade det ut sig, utan vi vann rätt stort också, eller, skulle ha vunnit, om det var nån slags lyckotävling.
Är det nån chans att jag använder för många kommatecken när jag skriver förresten?
I lördags var jag uppe tidigt och lämnade blod, hookade upp med sanna och hennes kille, satt och drack kaffe en timme på kungstappen och hade oss. Underskattat att man kan ha kul med en vidrigt tjock kanyl uppstoppad i armen.
Sen bar det iväg för att träffa bror och levi för att gemensamt bege sig till mank och glo hockey.
Kön till bolaget sträckte sig femtio meter ut på trottoaren, hupp, gav mig iväg till bolaget på vasagatan 25, ett par hundra meter bort, där var det i princip folktomt, underskattat.
Jag var ytterst tveksam till att träffa brors internetbästis levi, men det är väl mest för att jag alltid tror att jag inte tycker om folk jag inte känner. Det visade sig dock att min dåliga inställning snabbt kom på skam, han var fullt trevlig. Stämningen vart dock snabbt avmättad efter förlusten i hockeyn, alla planer på utgång lades på is. Tills jag satt igång och började sura, klädde på mig och meddelade att jag var på väg ut.
Fick med mig bror och pyret till sugar bar där steffe och lonne spelade musik. Efter ett tag kom stoffe insteppande för att bomba kalaset. Kanske inte helt oväntat då han mer eller mindre verkar bo där. Taxi till Rocks på mariagatan, alltid trevligt med klubbar som folk känner vakterna på, det finns verkligen inte mycket som är skönare än att kunna totalignorera allt vad köande och entreavgifter heter. På vägen till mariatorgets tunnebana mötte jag och sara på Pablo Machine, http://www.pablomachine.com som var på väg ut till hallundaskolan där det tydligen var stor fest på gång, han skulle dit och promota sin nya skiva, trots att vi båda två (alla tre?) var så långt ifrån nyktra man kan komma underhöll vi varandra. När sara för sjunde gången frågade vart han skulle insåg jag ialla fall att hon antagligen inte var helt nykter.
I söndas sov jag nog mer eller mindre hela dagen, sjukt sjukt bakfull.
jaja, blir det fint väder nästa helg så ska jag premiärinviga Tantolunden, så om solen skiner nästa helg så kom över till Tanto och följ grillukten så bjuds det på revbensspjäll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida