whorepest

fredag, november 23, 2007

20 frågor

Min bror och jag behöver inte ha så mycket för att roa oss, här om dagen satt vi o roade oss med att leka 20 frågor.
Han var inte i närheten av att gissa sig till min hockeyhjälm (han var sur att jag inte tyckte att det var ett klädesplagg eller en sport) och när det var hans tur var han övertygad om att knäcka mig.
Det gick så där halvbra för honom.

Är det någonting levande?
-Nej
Är det tillverkat av människor?
-Ja
Är det större än en micro?
-Ja
Är det större än en bil?
-Nja (Egentligen ett ja, men han sa det som att det var i närheten)
Är det tillverkat i mestadels metall?
-Nej
Är det tillverkat i mestadels sten?
-Nej
Är det tillverkat i mestadels ett och samma material
-Ja
Är det något som människor använder?
-Ja
Använder man det dagligen?
-Ja (de som använder det gör det dagligen)
När man använder den, är det fler personer samtidigt som använder den?
-Ja
Används det mest av privatpersoner?
-Ja
Har den ett reellt andrahandsvärde
-Ja
Är det något slags transportmedel?
-Nej
Är det något som fler personer använder samtidigt?
-Ja
(Här fick jag ett erbjudande av bror om att jag kunde få tjugo frågor till i utbyte mot att han inte behöver berätta vad det var om jag inte klarade det, efter som att jag hade tagit ungefär tre kvart på mig, jag tackade nej och tog fram det tunga artilleriet i stället)
Är det vanligare förekommande på landet än i storstäderna?
-Ja
Är det någonting man sover i?
-Ja
Är det en kåta?
-Jajamensan.
Eller, det sa han inte, först stirrade han på mig som att jag inte var klok, sen började han skaka i hela kroppen. Sen skrattade han, anklagade mig för fusk och böt tämligen omgående lek.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida