whorepest

onsdag, oktober 17, 2007

Alkohol

Jag funderar rätt allvarligt på att sluta dricka alkohol helt och hållet, inte av den mest uppenbara anledingen att jag inte riktigt blir presentabel redan efter en fyra fem öl utan mest för att jag är så infernaliskt trött på att jag aldrig riktigt kan lita på att Fyllebasse tar mig hem.

Det är verkligen så pass tråkigt att vakna upp i främmande portuppgångar i främmande förorter bara för att man skulle ut och ta en öl efter jobbet med arbetskamraterna att det helt enkelt inte är värt det.
Okej att det kan bli en del spexiga anekdoter, men när man vaknar upp i tex nynäshamn mitt i vintern utan mobil och utan pengar och utan minsta susning om hur man ska ta sig hem så ser man inte riktigt det lustiga i situationen för tillfället.
Dessutom är det väl antagligen ett rätt tydligt tecken på att man inte kan hantera alkohol som det är tänkt att hanteras, så då är det väl egentligen bara att låta bli?
Kan man inte dricka öl så ska man inte dricka öl.

Jag har ju försökt att se det som att jag kan jävlas med Fyllebasse och sätta han i jobbiga situationer, (som en ren hämnd för allt han ställer till med) men det slutar alltid med att Bakisbasse sitter där med kortaste strået och önskar att han inte visste exakt hur det gick så snett som det gjorde.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida